Administrowanie Nieruchomościami

  • Prowadzenie i aktualizacja wykazu lokali, właścicieli lokali i najemców oraz przypadających im udziałów w nieruchomości wspólnej,
  • Zapewnienie dostaw usług komunalnych: zawieranie, zmiana a także rozwiązywanie umów z dostawcami: wody, ciepła, energii elektrycznej, gazu bądź innymi niezbędnymi do prawidłowego funkcjonowania nieruchomości,
  • Zawieranie, zmiana lub rozwiązanie umów ubezpieczenia budynku od ognia i innych zdarzeń losowych i od odpowiedzialności cywilnej za zdarzenia mogące wystąpić na terenie nieruchomości wspólnej,
  • Nadzór nad firmami kooperującymi dotyczący utrzymania porządku u czystości w budynku i w obrębie posesji,
  • Przygotowywanie, zwoływanie i obsługa zebrań Wspólnoty Mieszkaniowej, podejmowanie uchwał właścicieli lokali na zebraniu bądź w drodze indywidualnego zbierania głosów lub w trybie mieszanym, oraz ich realizację,
  • Potwierdzenie uprawnień do przebywania w lokalu, w którym ma nastąpić zameldowanie,
  • Wydawanie poświadczeń i zaświadczeń w stosunku do właścicieli lokali,
  • Wyszukiwanie firm świadczących usługi, negocjowanie cen i warunków umowy,
  • Cyfryzacja, magazynowanie i archiwizacja dokumentów wspólnoty.

Reprezentacja Wspólnoty Mieszkaniowej

  • Reprezentacja Wspólnoty Mieszkaniowej wobec organów administracji państwowej i samorządowej;
  • Reprezentacja Wspólnoty w stosunkach pomiędzy właścicielami.

Obsługa bankowo-księgowa:

  • Dopełnienie czynności w sprawie nadania Wspólnocie NIP i REGON,
  • Pomoc przy otwarciu rachunku bankowego Wspólnoty i dokonywanie rozliczeń poprzez ten rachunek,
  • Prowadzenie ewidencji pozaksięgowej kosztów zarządzania nieruchomością wspólną,
  • Prowadzenie indywidualnych kont rozliczeń finansowych dla wpłat na zaliczkę na pokrycie kosztów utrzymania części wspólnej budynku, usług komunalnych i funduszy remontowych,
  • Pobieranie i windykacja pożytków,
  • Przygotowywanie planu gospodarczego dla nieruchomości wspólnej,
  • Sporządzanie rocznych sprawozdań finansowych Wspólnot (roczny bilans) na zebraniu ogółu właścicieli nieruchomości i rozliczenie Wspólnoty z Urzędem Skarbowym.

Obsługa techniczna nieruchomości

  • Prowadzenie dokumentacji technicznej nieruchomości, w tym książki obiektu budowlanego zgodnie z wymogami prawa budowlanego,
  • Dokonywanie kontroli technicznej i okresowej przeglądów nieruchomości i urządzeń stanowiących jej wyposażenie (obsługa przez firmy w tym się specjalizujące i posiadające stosowne uprawnienia),
  • Zlecenie i kontrola bieżących napraw i konserwacji budynku,
  • Kontrola nad usuwaniem awarii i ich skutków,
  • Przygotowanie planów remontowych,
  • Nadzór nad pracą firm wykonujących remonty i modernizację oraz odbiór tych prac,
  • Wyszukiwanie wykonawców robót budowlanych lub prowadzenie przetargów na roboty budowlane w oparciu o Ustawę Prawo Zamówień Publicznych,
  • Zapewnienie nadzoru technicznego,
  • Pomoc przy techniczna przy założeniu Monitoringu Wizyjnego a także pomoc przy prawnym jego zabezpieczeniu w związku z RODO.
  • Prowadzenie konserwacji nieruchomości,
  • Usługa złota rączka.

Obsługa Prawna

  • Pomoc przy tworzeniu Polityki Bezpieczeństwa – RODO
  • Opracowywanie i opiniowanie zawieranych umów,
  • Opracowywanie wzorów uchwał i innych aktów prawnych Wspólnot (regulaminy, statut),
  • Reprezentacja Wspólnoty przed sądami i organami egzekucyjnymi (po odjęciu dodatkowej uchwały określającej warunki reprezentacji).